Feeling alive or feeling cold...

Då var det dags igen, kände att det var dags att lätta på hjärtat och mitt sätt är att skriva av mig här. Det är som en sorts bearbetning av det som sker i mitt liv. Har ju varit rätt tuffa tider för en annan, men det som inte dödar en, stärker. :)

Har haft en enorm press på mig själv den senaste tiden och det har påverkat alla delar i mitt liv negativt, vilket känns så sjukt tråkigt men inte mycket att göra åt de. Nu känns allt mycket bättre, en stor tung sten som släpptes från mitt bröst.

Lärde känna en människa under denna tiden, eller trodde väl att jag hade gjort de. Ibland får man en bild och går på den, sen visar det sig att den bilden inte alls stämde. Värsta jag vet är ju personer som ljuger, säger man en sak och lovar så tycker jag att man ska hålla det, samt att vara ärlig är viktigt i alla lägen. Men denna personen var inte det. Sen är jag sån som inte har något problem att prata igenom saker och ting, sen gå vidare, men när den man pratar med inte ens kan prata, ja då blir det ju svårt. Det bästa är ju faktiskt att snacka igenom, släppa det och gå vidare, inte att inte snacka om det, låta det finnas kvar och låtsas som inget har hänt.

Sedan lever jag efter filosofin, när man låter sig själv känna och kan visa det så är man levande, är man däremot kall i vissa eller många lägen så är man inte helt levande, då lever man inte fullt ut. Med kall menar jag känslomässigt kall.

Sedan är en man för mig en människa som kan visa känslor, som kan prata öppet om dom. Den som inbillar sig något annat är helt ute och reser. :)

Jaja, nu är det nya tider. Kommer få mitt badrum och kök nyrenoverat här hemma. Ska bli skönt men dock jävligt jobbigt medans det sker.. :( Kommer lägga in bilder härinne efterhand som detta sker tänkte jag. :)

Nä, nu ska jag städa lite här hemma. Byggubbarna kommer snart tror jag. :)

Ha en bra måndag folks.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0