Händelserik helg! :)

Helgen som gott har varit en väldigt bra helg faktiskt. :) Solen har ju varit framme massor, så det är aldrig fel. :)

Fredagen var lugn, bara hemma och softa och ladda inför helgens bravader.

Lördagen började med sovmorgon, sedan tvätta jag en tvätt och efter det tog jag mig till min pappa där jag dammsuga, torkade golven och skura hans toalett. :) Ja, man får ställa upp för sin pappa ju när han inte är bra. Var med om en av hans tuffaste tider nu i vinter, fick livshotande lunginflammation. Han klarade sig men kroppen har tagit mycket stryk tyvärr.

På kvällen var jag hemma hos Jonas på lite fest med Jonas, Nicklas, Trixie, Tina och Malin. Det var kul och väldigt trevligt. Jag, Jonas och Nicklas har alltid skoj. :) Det var inte lika kul när vi väl kom ut på stan, men så är det ofta känns det som. Kom väl hem runt halv 4 tiden, vilket är tidigt för mig. Men jag skulle spela match på söndagen så det var medvetet. Kom hem, åt och drack massa vatten och somna sen gott. :)

Söndagen började som sagt med match, borta mot Eslöv. Vi började dåligt, fick 2-0 i baken men innan första perioden var slut så hade vi vänt till 3-2 så det kändes bra. I andra gick vi ifrån till 6-3 och det kändes bara bättre och bättre. I tredje tänkte vi ju fortsätta på samma sätt, men Eslöv kom ut i ett rasande tempo och vi blev onödigt stressade. Dom gjorde 2 snabba mål till 6-5, då klev jag fram och gjorde 7-5 när vi behövde det som mest. Därefter kunde vi göra 2 mål till och slutresultatet skrevs till 9-5, 3 mål och en assist från min klubba denna eftermiddag, samt 6+ för min femma, det var riktigt bra. :)

HIF hade premiär i fotbolls Allsvenskan igår, det var tydligen en händelserik match. Jag missa ju den på grund av min egen match i innebandyn. Men gör inte så mycket, dom fick till slut in bollen i mål, 21-1 i avslut, 11-0 på mål talar sitt tydliga språk. :) Så matchen slutade med en 1-0 seger för HIF efter mål av hemvändande Mattias Lindström. Härligt, härligt med seger i premiärmatchen. :)

Nu är det måndag, ny vecka och jag ska med pappa till läkaren idag, träna på gymmet och sen ikväll ska jag hem till min vän Nicklas och se på innebandy och äta mat. Ska bli väldigt trevligt.. :)

Nä, nu ska jag fortsätta här... :) Ni får ha en trevlig måndag... :)

See ya! ;)

Här kommer lite bilder från en tidigare match... :) Jag har nummer 11, såklart. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0